Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 8:40




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
2000-2007 FSC Star 944 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7519
Miejscowość: Warszawa
Post 2000-2007 FSC Star 944
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image 40ton.net
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image OpisyBroni.pl
Image Flickr.com
Cytuj:
Star 944 jest to polski terenowy samochód ciężarowy, produkowany przez przedsiębiorstwo Star Trucks w Starachowicach na potrzeby Wojska Polskiego. Następca samochodu Star 744, mający również częściowo zastąpić samochody Star 266. Premiera nowego pojazdu odbyła się w roku 1999.

Służba w Siłach Zbrojnych
Istniały zasadnicze odmiany 944K z kabiną krótką dzienną i 944DK z kabiną długą czterodrzwiową. Stosowane były zabudowy skrzyniowe lub specjalne. W 2000 roku Wojsko Polskie zakupiło 3 ciężarówki tego modelu, w 2001 roku 81, w 2002 roku 185, w 2003 roku 120, w 2004 roku 197, w 2005 roku 169, w 2006 roku 155. Star 944 stał się podstawowym nowo kupowanym samochodem służącym do transportu żołnierzy, uzupełniając dotychczas najliczniejsze Stary 266, w mniejszym zakresie służył jako podwozie do zabudów specjalnych. Mimo systematycznych zakupów przez polskie siły zbrojne, w stosunkowo największych ilościach spośród samochodów ciężarowych, koncern MAN zdecydował jednak o zakończeniu montażu ciężarówek własnej konstrukcji zakładów Star do 2007 roku. W 2007 roku wojsko odebrało ostatnie 55 samochodów.

Star 944 Hiena
Na potrzeby misji w Iraku w roku 2004 rozpoczęto pracę nad modernizacją ciężarówką Star. Nową wersję przystosowaną do patroli bojowych oznaczono jako Star 944 Hiena.

Podstawową modyfikacją było wprowadzenie uzbrojenia – wkm NSW kal. 12,7 mm. Karabin umieszczono na słupowej podstawie zamocowanej w przedniej części skrzyni ładunkowej. Wraz z podstawą wprowadzono siedzisko dla strzelca oraz mocowania na skrzynki z amunicją. Ponadto pojazd przystosowano do przewozu drużyny piechoty – w tylnej części skrzyni zamocowano ławki dla żołnierzy (siedzących plecami do siebie). Wprowadzono, także częściowe opancerzenie – zamocowano stalowe (wzmocnione kompozytem) osłony chroniące przed lekkimi minami, a także częściowo przed pociskami z broni strzeleckiej i odłamkami. Dno skrzyni, podłogę oraz drzwi szoferki wyłożono wykładziną LIM-3. Ponadto zastosowano malowanie w barwach pustynnych.

Star 944P
Star 944P jest wersją Stara 944 z zamontowanym specjalnym opancerzeniem na poziomie 1 STANAG 4569. Wariant ten powstał w 3. Okręgowych Warsztatach Technicznych z Nowego Dworu Mazowieckiego w latach 2007–2008. Dużą część rozwiązań zapożyczono z zaprezentowanego na targach MSPO 2007 zestawu przeciwlotniczego Hibneryt-P, gdzie wykorzystano opancerzoną wersję ciężarówki Star 266M.

Pod koniec 2007 roku opracowany prototyp został poddany testom trakcyjnym w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. Wyniki tych prób wypadły obiecująco, ze względu na dużą moc silnika osiągi pojazdu znacząco nie spadły. W późniejszym czasie pojazd poddano ocenie wytrzymałości balistycznej, polegającym wyłącznie na teoretycznym określeniu wytrzymałości opancerzenia.

Pozytywne wyniki testów spowodowały zamówienie w 3 OWT 20 samochodów Star 944P. Dwanaście z nich skierowano do PKW Afganistan, zaś dwa do PKW Czad.

Dane techniczne
Producent: Fabryka Samochodów Ciężarowych, Starachowice, Polska
Segment: samochód ciężarowy terenowy
Zaprezentowany: 1999
Okres produkcji: 2000-2007
Wyprodukowanych: 965 egz.
Typy nadwozi: skrzyniowy
Liczba miejsc: 2
Silniki: typu MAN D 0824 LFG 01, wysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 4600 ccm
Moc maksymalna: 155 KM (114 kW) przy 2400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm przy 1600 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa, reduktor z biegiem terenowym i blokadą mechanizmu różnicowego między-osiowego.
Układ napędowy: 4×4
Długość: 6370 mm
Szerokość: 2540 mm
Wysokość: 3250 mm
Masa własna: 5700 kg
Ładowność: 4000 kg
3000 kg (w terenie)
Ogumienie: 12,5 R20
Osie: Mosty napędowe z blokadami i zwolnicami w piastach kół
Głębokość brodzenia: 120 cm
Kąt podjazdu: 39°
Przechył boczny: 37°
Wyciągarka: o uciągu 5400 kg
Poprzednik: Star 744
Następca: Star 1444


(C) Wikipedia.org
40ton.net
OpisyBroni.pl
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 03.05.2024, 4:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018