Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1986 Jelcz 415 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post 1986 Jelcz 415
Jelcz S 415 D
Image Globetrotter-xl.flog.pl
Image wJelczu.pl
Image
Image 40ton.net

Jelcz P 415 D (+ cysterna)
Image priv.GTLodz.eu
Cytuj:
Jelcz 410 – pierwsza generacja samochodów ciężarowych Jelcz serii "400", następcy rodziny Jelcz 300.

W jej skład wchodzą modele 415 (4x2), Jelcz 416 (6x2) oraz ciągniki siodłowe Jelcz C417 (4x2). Konstrukcja powstała jako przejściowa z podzespołów od planowanej rodziny Jelcz 420. Produkcji modeli z rodziny 420 (licencyjne silniki i mosty napędowe Steyr) nie zdołano uruchomić w latach 80. ze względu na kryzys gospodarczy i ostatecznie podzespoły importowane za dewizy zastąpiono starszymi komponentami stosowanymi w rodzinie Jelcz 300 (tzn. silnikami SW 680 i importowanymi z Węgier mostami napędowymi Raba). Samochody posiadały już nowe, odchylane kabiny typu 136 i 134, nowe ramy i osie przednie o nacisku 6,5 t bazujące na licencyjnej technologii firmy Steyr.

Dane techniczne
Producent: Jelczańskie zakłady Samochodowe, Jelcz-Laskowice, Polska
Segment: szosowy samochód ciężarowy średniej ładowności
Prototypy: 1984
Okres produkcji: 1986-…
Wyprodukowanych: …
Typy nadwozi: skrzyniowy
podwozie do zabudowy
Kabina kierowcy: metalowa, długa (typu 134 R), wagonowa, dwumiejscowa z dwoma leżankami do spania, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, o konstrukcji skorupowej, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi
Ogrzewanie kabiny: cieczą, zależne, nagrzewnice z wentylatorami
Silnik: typu SW 680, wysokoprężny, turbodoładowany, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: wtrysk, turbosprężarka
Moc maksymalna: 243 KM przy 2200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: … Nm przy … obr./min
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90
Układ napędowy: 4×2
Długość: 8675 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: 3713 mm (z opończą)
Rozstaw osi: 4900 mm
Rozstaw kół przednich: 2062 mm
Rozstaw kół tylnych: 1800 mm
Masa własna: 7700 kg (S 415 D)
Ładowność: 8000 kg (S 415 D)
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 15 700 kg
Dopuszczalna masa całkowita zespołu z przyczepą: 32 000 kg
Skrzynia ładunkowa: drewniano-metalowa z drewnianym pomostem i wszystkimi otwieranymi burtami metalowymi
Wymiary wewnętrzne skrzyni ładunkowej (dł.×szer.×wys.): 6190×2420×500 mm
Hamulce: pneumatyczne dwuobwodowe, automatyczny regulator siły hamowania osi tylnej, hamulec ręczny działający przez zwolnienie sprężyn siłowników osi tylnej
Prędkość maksymalna: 90 km/h (prototyp)
92 km/h (seria)
Zużycie paliwa: 29 L/100 km (prototyp)
27,5 L/100 km (seria)
Poprzednik: Jelcz 325
Następca: Jelcz 422
Jelcz 622

(C) Globetrotter-xl.flog.pl
wJelczu.pl
40ton.net
priv.GTLodz.eu
POŁOMSKI Wojciech - Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1984-1989; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2013

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 08.04.2024, 15:43
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018