2009 Mercedes W212 Estate
To kolejna wersja nadwoziowa najnowszej klasy E przyłapana przez naszych szpiegów. Nie tak dawno pokazywaliśmy następcę trzydrzwiowego coupe CLK, które ma zmienić nazwę na E-klasa Coupe, kombi zaś tradycyjnie określane będzie mianem Estate.
Nowe kombi ma być dłuższe, mieć powiększony rozstaw osi w stosunku do limuzyny i mniej „grzeczny” wygląd niż aktualna jeszcze wersja tego auta. Mercedes w E Estate zrezygnuje z układu hamulcowego typu SBC na rzecz tradycyjnego, natomiast w odmianie AMG klienci będą mogli zamówić ceramiczne tarcze hamulcowe.
Pod względem zastosowanych rozwiązań, w nowym kombi mają się znaleźć wszystkie znane z limuzyny systemy wspomagające kierowcę. Będą to m.in. alarm przekroczenia linii, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorujący oko kierowcy w celu wybadania oznak zmęczenia, czy też system stabilizacji toru jazdy z czujnikami rozpoznającymi warunki na drodze.
Między przednimi kołami pracować mają jednostki napędowe znane z limuzyny. Ich moc będzie wynosić więc od 136 do aż 525 koni mechanicznych w odmianie E63 AMG.
Sprzedaż nowej limuzyny na polskim rynku ma się rozpocząć już w marcu. Na kombi przyjdzie nam poczekać do ostatnich miesięcy roku.