Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=807
Strona 1 z 1

Autor:  Kobi [ Pią, 26.03.2004, 23:37 ]
Temat postu:  Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4

1964 Ford GT40 Mk1
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1966 Ford GT40 Mk2
Image
Image
Image
Image
Image

1966 Ford GT40 Mk3
Image Image Image Image Image Image Image

1967 Ford GT40 Mk4
Image
Image
Image
Image
Image

Źródło: fast-autos.net

Autor:  lordzofmafia [ Sob, 27.03.2004, 0:13 ]
Temat postu: 

MkI i MkII są za****e. Późniejsze wersje są brzydsze.

Autor:  Tomasz [ Sob, 27.03.2004, 9:20 ]
Temat postu: 

Hi!

Absolutnie siÄ™ z TobÄ… zgadzam... moĹĽe nawet powiem ĹĽe nie "brzydsze" ale po prostu "brzydkie" :D

t.m.

Autor:  Kobi [ Sob, 27.03.2004, 11:34 ]
Temat postu: 

Czarno białe zdjęcia rządzą :P

Autor:  Wilu [ Śro, 05.07.2006, 19:24 ]
Temat postu: 

Ford GT40 race car in Le Mans winning colours



Image Image Image

(C) allcarwallpapers

Autor:  Grzyws [ Śro, 05.07.2006, 19:28 ]
Temat postu: 

Mnie nie działają fotki :(

Autor:  pardon [ Śro, 05.07.2006, 19:39 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
Mnie nie działają fotki :(


no pierwsze nic dziwnego .. po 2 latach mogły zdechnąć ...

p.s. fajnie do czasu do czasu popatrzeć na tą świetną wyścigówę ... szczegolnie w tym Le Mans'owym wydaniu

Autor:  Wilu [ Śro, 05.07.2006, 19:51 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
Mnie nie działają fotki :(


Moga nie działaś, ponieważ jakoś rok temuu witryna fast-autos przeszła modernizację i od tego czasu nie da się linkowac foten na forum :/

Autor:  Cichy Asasyn [ Śro, 05.07.2006, 19:54 ]
Temat postu: 

Bardzo piękny samochód, szkoda, że tylko na tor i wypruty ze wszelkich udogodnień - mogłaby powstać wersja drogowa :wink: . Poza tym szkoda, że taki mały jest - z trudem zmieściłbym się do środka :lol: .

Autor:  Kobi [ Śro, 05.07.2006, 20:28 ]
Temat postu: 

Wilu napisał(a):
Moga nie działaś, ponieważ jakoś rok temuu witryna fast-autos przeszła modernizację i od tego czasu nie da się linkowac foten na forum


Galeria odświeżona :mryellow: MK3 w minaiturkach bo są nieregulaminowego rozmiarów więc mam nadzieje, że się nikt nie będzie czepiał ;) Tego nawet nie wiedziałem, że nie da się linkować fotek :lol: :? :roll: Jak będe miał czas i chęci to będe odświeżał galerie z fast-autos choć z tego co widze niektórych fot tam brakuje, niektóre nowe są, istny misz-masz.

Autor:  Grzyws [ Śro, 05.07.2006, 20:33 ]
Temat postu: 

Już wszystko u mnie śmiga :)


Najlepiej wyląda MK2. To naprawde świetne auta taka prawdziwa wyścigówga.

Autor:  morphy [ Śro, 12.12.2007, 13:47 ]
Temat postu: 

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

źródło: news.caradisiac

Autor:  MaddDogg [ Śro, 12.12.2007, 19:57 ]
Temat postu: 

To boski wóz. Samochód marzeń. Jednak jego IV generacja już mnie nie zachwyca... Za bardzo wyścigowy :P

Autor:  morphy [ Pon, 18.02.2008, 0:31 ]
Temat postu:  Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

news.caradisiac

Autor:  AddMaster [ Nie, 02.03.2008, 23:56 ]
Temat postu:  Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4

Coś wspaniałego! Piękny i doskonały technicznie, geniusz inżynierii i cudowna stylistyka! Pokonał w swoich czasach Ferrari! Wspaniałe maszyny!

Autor:  kulikowski [ Czw, 24.01.2013, 2:16 ]
Temat postu:  Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4

1968:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image


(C) Conceptcarz.com
Autoblog.com
Thegarageblog.com
Autocentrum.pl
Motokiller.pl
Youtube.com

Autor:  kulikowski [ Śro, 13.02.2013, 0:14 ]
Temat postu:  Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4

1967
Image
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Cytuj:
Ford GT40 – supersamochód produkowany przez Ford Motor Company zaprezentowany w 1964 roku w Nowym Jorku. Czterokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans w latach 1966 (pierwsze, drugie i trzecie miejsce), 1967 (pierwsze i czwarte), 1968 i 1969 (pierwsze i trzecie). Jego nazwa pochodzi od "Grand Touring" i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych (który wygrał Le Mans sześć razy z rzędu w latach 1960-1965). Prędkość maksymalna wyścigowej wersji wynosi 327 km/h.

Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT (startował w Le Mans w 1963 r., ale nie ukończył zawodów z powodu awarii) Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w potężnego Forda GT40.

W ciągu całej kariery wyprodukowano jedynie 146 sztuk modelu GT40. Nic dziwnego, że stał się on obiektem pożądania wielu miłośników motoryzacji. Po zakończeniu produkcji wiele firm produkowało bardziej lub mniej udane jego repliki.

Wersje
Mark I
Mark I jest oryginalną wersją GT40. Pierwsze prototypy były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4.3 litra, jednak modele produkcyjne miał już pojemność 4.7 litra, silniki pochodziły z popularnego Forda Mustanga. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Zmodyfikowany do wersji Mark II, który był napędzany 7-litrowym silnikiem V8. Model ten posiadał 4-biegową przekładnię Kar Kraft. Samochód zwyciężył 12-godzinnym w wyścigu na torze Sebring.

Mark II
Mark II był napędzany 7-litrowym silnikiem V8 pochodzącym z Forda Galaxie.

Na wyścig na torze Daytona silniki przygotowała firma Mercury, jeden z oddziałów Forda. Z tego z powodu awarii odpadły wszystkie Mark II, co gorsza dla Forda, zespół Ferrari zajął całe podium w tym wyścigu.

Mark III
Mark III jest wersją drogową Forda GT40. Samochód ten posiadał cztery światła przednie, tył został poszerzony aby zapewnić miejsce bagażowe. Napędzała go jednostka o mniejszej pojemności i mocy niż Mark II (4.7-litrowe V8 o mocy 335 koni mechanicznych).

J-Car
Prace nad pierwszym J-Car zostały ukończone w marcu 1966 i od razu ustanowił najlepszy czas okrążenia na torze w Le Mans. Ważył on 1210 kilogramów, i był lżejszy od wersji Mark II o 140 kilogramów. Zbudowano drugi model J-Car, który miał wystartować na torze Riverside, za kierownicą którego miał usiąść Ken Miles, jednak podczas tego wyścigu auto to wpadło w poślizg na najszybszej części toru. Podwozie o strukturze "honeycomb" złamało się w trakcie uderzenia, pojazd stanął w płomieniach, a Ken Miles zginął w wypadku. Stwierdzono, że unikalna aerodynamika samochodu o charakterystyce podobnej do vana unosiła ten samochód przy większych prędkościach. Na bazie tej modelu J-Car powstały dwie inne wersje: Mark IV oraz G7A.

Mark IV
Wersja Mark IV została opracowana na bazie modelu J-Car. Napędzana była takim samym co w modelu J-Car 7-litrowym V8. Wersja ta brała udział tylko w dwóch wyścigach, na torach Sebring i Le Mans. Oba te wyścigi wygrał Mark IV. Powstało 6 sztuk tej wersji GT40.

G7A
Ford G7A był samochodem serii CanAm. Zbudowany w 1969 roku na bazie modelu J-Car.

Nadwozie: wykonane z włókna szkalnego, 3-drzwiowe coupe
Silnik: V8, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 4736 ccm
układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Średnica cylindra: 103 mm
Skok tłoka: 73 mm
Stopień sprężania: 10,9:1
Moc maksymalna: 310 KM (228 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 446 Nm przy 4200 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4293 mm
Szerokość: 1779 mm
Wysokość: 1029 mm
Rozstaw osi: 2420 mm
Rozstaw kół przednich: 1372 mm
Rozstaw kół tylnych: 1372 mm
Masa własna: 998 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 105,5 l


(C) Histomobile.com
Advrider.com
Conceptcarz.com

Autor:  Ecnelis [ Wto, 17.05.2016, 6:24 ]
Temat postu:  Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4

W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od pierwszej wygranej Forda GT40 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a w połowie czerwca w Le Mans wystartuje zupełnie GT zupełnie nowej generacji. Specjalnie z tej okazji powstała publikacja pod tytułem "Ford GT: Le Mans 1966-2016", którą można pobrać pod linkiem poniżej w formie ebooka.

Image

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/