Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 8:00




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1996-1999 Tatra 700 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1996-1999 Tatra 700
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image AutoArchiwum.blogspot.com
Image Flickr.com
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image Auto.cz
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com
Image Autos-Photos Javques-Leretrait.blogspot.com
Image Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com
Image TheTruthAboutcars.com
Image AutoCentrum.pl
Image CEAutoClassic.eu
Cytuj:
Tatra 700 to luksusowy samochód osobowy produkowany przez czeską Tatrę w latach 1996–1999.

W połowie lat 90 XX wieku Tatra oferowała już mało nowoczesny model osobowy Tatra 613, wywodzący się z lat 70 XX w., mogący liczyć tylko na miłośników marki z chłodzonym powietrzem silnikiem V8 z tyłu. Z powodu braku środków na opracowanie nowego modelu, w 1995 roku podjęto decyzję o modernizacji samochodu. Głównym konstruktorem był inż. Miroslav Staroň, a do opracowania stylistyki został zaangażowany Brytyjczyk Geoff Wardle. Głównym elementem wyróżniającym stał się nowy pas przedni o niższym profilu, z czterema reflektorami o małej średnicy. Prototyp ukończono w drugiej połowie 1995 roku, a w kwietniu 1996 został zaprezentowany publicznie. Ze względów marketingowych samochód otrzymał oznaczenie Tatra 700 (T700), aczkolwiek formalnie homologowany był jako modernizacja Tatry 613-4.

Dostępny był jako 4–drzwiowy sedan. Podstawowym silnikiem był V8 o pojemności 3,5 L i mocy 200 KM, umieszczony poprzecznie z tyłu, chłodzony powietrzem. Nieliczne samochody były wyposażane w silnik 4,4 L o mocy 234 KM. Moc przenoszona była na oś tylną. Zawieszenie kół niezależne. Samochód wyposażono w 5–biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd produkowano w Příborze w Czechach. W 1996 roku wyprodukowano 38 sztuk, w większości kupionych na potrzeby władz Republiki Czeskiej. W 1997 roku model przeszedł lifting, przede wszystkim zmieniono profil tylnej części i tylną klapę – okno tylne nie było już zagłębione pomiędzy słupkami. Zmieniono także deskę rozdzielczą. Model stał się ostatnią osobową Tatrą. Po wyprodukowaniu 20 samochodów, wstrzymano w tym roku produkcję jako nierentowną, i jedynie w latach 1998-99 zmontowano jeszcze kilka samochodów. Ogółem wyprodukowano od 69 do 72 sztuk.

Powstał także prototyp 4-drzwiowego modelu usportowionego ze skróconym do 2980 mm rozstawem osi Tatra GT, przebudowany po wypadku na 2–drzwiowe coupé.

Na bazie Tatry 700 powstał samochód sportowy Tatra Ecorra Sport V8. Pojazd typu 2–drzwiowego coupé z silnikiem o mocy 400 KM, który wg deklaracji miał rozpędzać auto do 300-320 km/h. Podczas próby pobicia rekordu prędkości Czech osiągnął średnią prędkość 276 km/h.

Dane techniczne
Producent: Tatra a. s., Příbor, Czechy
Zaprezentowany: kwiecień 1996
Okres produkcji: 1996–1999
Wyprodukowanych: 62 egz.
Projektant: Geoff Wardle
Nadwozie: 4–drzwiowa, 5-miejscowa limuzyna
Silniki: widlasty, 8-cylindrowy, 2×DOHC, chłodzony powietrzem
V8 3,5 L, 200 KM
V8 4,4 L, 234 KM
Pojemność skokowa: 3495 ccm (3.5 L)
4366 ccm (4.4 L)
Średnica cylindra: 85 mm (3.5 L)
95 mm (4.4 L)
Skok tłoka: 77 mm
Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 5750 obr./min (3.5 L)
234 KM (172 kW) przy 5500 obr./min (4.4 L)
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 4000 obr./min (3.5 L)
380 Nm przy 3500 obr./min (4.4 L)
Stopień sprężania: 9,3
Skrzynia biegów: manualna 5–biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 5135 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 3130 mm
Rozstaw kół przednich: 1532 mm
Rozstaw kół tylnych: 1532 mm
Masa własna: 1810–1840 kg
Ładowność: 470 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 80 L
Bagażnik: 430 L
Ogumienie: Michelin 205/65 R15
Prędkość maksymalna: 190 km/h (3.5 L)
230 km/h (4.4 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s (3.5 L)
7,6 s (4.4 L)

(C) Wikipedia.org
AutoArchiwum.blogspot.com
Flickr.com
Auta5p.eu
Auto.cz
Tatra-Club.com
Autos-Photos Javques-Leretrait.blogspot.com
Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com
TheTruthAboutcars.com
AutoCentrum.pl
CEAutoClassic.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 23.08.2023, 0:52
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018