Śro, 10.11.2004, 11:22
No ja tez nie wiem co chcieli stworzyc, ale stworzyli takie cos ze ludzie to kupowali przez podad 20 lat! I to bez wiekszych modernizacji! Jest to jeden z najwiekszych bestsellerow fiata.HARNAĹš napisał(a):niewiem co oni chciali stworzyć ci z fiata,jak takie cos to naprawde gustu nie mieli.
Śro, 10.11.2004, 14:49
Śro, 10.11.2004, 16:12
Śro, 10.11.2004, 18:11
Śro, 10.11.2004, 18:41
Śro, 10.11.2004, 18:59
HARNAĹš napisał(a):Oczywiscie!moze jest komfortowe,pakowne,ekonomiczne i mieć bardzo prostÄ… budowÄ™ ale wyglÄ…d by teĹĽ nie zaszkodziĹ‚ a marbella lub panda sa poprostu brzydki.
Nie, 14.11.2004, 15:32
Pią, 22.09.2006, 20:21
Kaaacper85 napisał(a):Dawno jej nie widzialem na ulicy a w takim stanie chyba nigdy takie pudelko na kolach, nie wiem czy wychodzily takie serie ale kiedys widzialem ja z podwojnym szeberdachem - wiem ze byla tez wersja 4x4 ale czy to sie sprawdzilo ??
Grzyws napisał(a):Fajne maĹ‚e zgrabne autko.
Pią, 22.09.2006, 20:35
Oley napisał(a):wiem ze byla tez wersja 4x4 ale czy to sie sprawdzilo
Pią, 22.09.2006, 20:47
pardon napisał(a):Oley napisał(a):wiem ze byla tez wersja 4x4 ale czy to sie sprawdzilo
Sob, 23.09.2006, 0:52
Ja tego nie pisałem
Pon, 18.06.2012, 22:13
Panda miała zastąpić Syrenę, jednak jej produkcji w polsce nie uruchomiono. Mimo upływu czasu produkowano ją we Włoszech do 2003 r. Nadwozie zaprojektował słynny stylista, Giorgetto Giugiaro. Konstrukcja Pandy jest bardzo uproszczona, o czym świadczą płaskie szyby, proste siedzenia, brak poszycia tapicerskiego wewnętrznych blach, pojedyncza wycieraczka, "symboliczne" klamki drzwi, sztywna tylna oś na resorach piórowych. Silnik umieszczony jest przodu i napędza przednie koła. W komorze silnikowej znalazło się również miejsce na koło zapasowe. Początkowo Panda była napędzana przekonstruowanym silnikiem od Fiata 126 o pojemności skokowej 652 ccm i mocy 30 KM lub 903 ccm o mocy 45 KM od Fiata 127. W późniejszych latach zmieniano silniki, produkowano wersje z napędem na 4 koła, a także z bezstopniową skrzynią (Selecta).
Dane techniczne
Producent: FIAT, Termini Imerese, Włochy
Okres produkcji: 1980-2003
Nadwozie: samonośne, 4-5-miejscowy, 3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
Silniki: rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem
rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
PB R2 652 ccm 30 KM (126-1980)
PB R4 903 ccm 45 KM (127-1980)
PB R4 843 ccm 34 KM (850-1982)
PB R4 965 ccm 48 KM (A112-1983)
PB R4 770 ccm 33 KM (1986)
PB R4 999 ccm 50 KM (1986)
ON R4 1302 ccm 36 KM (1986)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła przednie
silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napędza koła przednie
silnik umieszczony poprzecznie z przodu pojazdu, napęd 4×4
Zawieszenie przednie: kolumny McPherson z dolnymi wahaczami poprzecznymi, drążki reaksyjne
Zawieszenie tylne: oś sztywna, wzdłużne resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe, regulator siły hamowania kół tylnych, hamulec ręczny działa na koła tylne
Ogumienie: 135SR13
145/70SR13
Długość: 3380–3408 mm
Szerokość: 1460–1494 mm
Wysokość: 1445 mm
Rozstaw osi: 2159 mm
Masa własna: 680 kg
Prześwit: 130 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 40 l
Pojemność bagażnika: 270 l
Prędkość maksymalna: 115-140 km/h
Zużycie paliwa: 5,0-5,4 l/100 km przy v=90 km/h
Wto, 19.06.2012, 8:29
Wto, 19.06.2012, 11:13
Wto, 19.06.2012, 11:44
Wto, 19.06.2012, 11:54
Wto, 19.06.2012, 14:00
kulikowski napisał(a):wprawdzie nie jestem fanem mikrosamochodów, ale Panda mnie się o wiele bardziej podoba niż Matiz.
ciekawostka: Panda 30 (z silnikiem 126) ma silnik chłodzony powietrzem umieszczony wzdłużnie, a pozostałe wersje - silnik chłodzony cieczą umieszczony poprzecznie.
Wto, 19.06.2012, 14:31
RR ltd Co. napisał(a):I nawet jest ich trochę na portalach, tylko, że przeważnie w opłakanym stanie
Wto, 19.06.2012, 14:34
Wto, 19.06.2012, 14:38