Switch to full style
Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

1946 - 1952 Škoda 1101/1102 Tudor

Czw, 28.10.2004, 14:04

tu jest malutki link do postu w "prototypy" na temat nowego wydania Skody Tudor....
viewtopic.php?t=2665

a tu jest malutka galeryjka jej babki :D...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

P.S. Sorki za wielkosc zdjęć, no ale na wikszych przynajmniej lepiej widac :D

Czw, 28.10.2004, 15:43

Fajna ta skodzinka .... cudeńko . Stara ale jara :P

Czw, 28.10.2004, 16:06

Tak nieekologicznie drewnianego wnętrza nie powstydziłby sie nawet RR.

SamochĂłd jest uroczy:)

Czw, 28.10.2004, 16:14

Sympatyczne autko ;) ma błysk w oczach :D

Czw, 28.10.2004, 16:58

WOW świetna jest , piękna jest , miodna jest :P

Czw, 28.10.2004, 18:46

Qrna ale złom :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Czw, 28.10.2004, 19:29

Wilu napisał(a):Qrna ale zĹ‚om :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Nałóz sobie bana za takie gadki :twisted:

Czw, 28.10.2004, 19:42

eF napisał(a):
Wilu napisał(a):Qrna ale zĹ‚om :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Nałóz sobie bana za takie gadki :twisted:


Pewnie, chciał byś :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Czw, 28.10.2004, 21:16

ona nie jest ladna...porownajcie sobie ta skode z innymi autami z tego okresu...to jest brzydkie...

Czw, 28.10.2004, 21:45

porównaliśmy, jest równie ładne i sympatyczne

Czw, 28.10.2004, 21:47

to jest paskudne brzydkie,beznadziejne,perfidne i wiele jeszcze niechce mi sie pisać!!!!!Niech lepiej następce dadzą!!!!!!!

Czw, 28.10.2004, 21:49

Nie zgadzam się z tobą Renimator ;) po prostu brak Ci gustu :twisted: . Spójrz na ten środek , przecież on jest wspaniały i piękny !

Czw, 28.10.2004, 21:55

Dla kogo jest piękny dlatego jest. Niecierpię jak się kogoś na siłe przekonuje do swoich racji. :twisted:

Czw, 28.10.2004, 22:05

Ja tam nikogo nie przekonuje tylko mówie , że nie ma racji według mnie :P a zresztą o gustach się nie dyskutuje EOT .

Pią, 29.10.2004, 9:19

Nie bardzo mi siÄ™ podoba...

Więcej nie powiem, bo mnie jeszcze pobijecie :roll: :wink:

Sob, 30.10.2004, 15:44

czchoslowacja po wojnie byla pod wplywem zsrr podobnie jak Polska a mimo to byli w stanie uruchomic produkcje wlasnych samochodow, moze nie byly one najnowoczesniejsze na skale swiatowa (choc daleko nie odbiegaly od zachodnich standardow) ale byly wlasne. Polsacy produkcje warszawy o duzo mniejszym zaawansowaniu technologicznym zaczeli produkowac 10 lat pozniej, a i to byl samochod na licencji (bardzo malo korzystnej) z zsrr

Sob, 30.10.2004, 17:38

Wilu napisał(a):Qrna ale zĹ‚om :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


podpadasz :evil: :evil:


Reanimator napisał(a):to jest paskudne brzydkie,beznadziejne,perfidne i wiele jeszcze niechce mi sie pisać!!!!!Niech lepiej nastÄ™pce dadzÄ…!!!!!!!


I ty teĹĽ :evil: :evil:

Dj Boowzy napisał(a):Nie zgadzam siÄ™ z tobÄ… Renimator po prostu brak Ci gustu . SpĂłjrz na ten Ĺ›rodek , przecieĹĽ on jest wspaniaĹ‚y i piÄ™kny !


Dobrze gada :D :D

http://samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=1108

powĂłd moich cytatĂłw

Nie, 31.10.2004, 14:21

ale wypas :lol:

Re: 1946 Skoda 1101 Tudor

Pią, 08.04.2011, 15:49

Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Xarchiwum.pl
Image
Image
(C) Stareskody.pl

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=QjaUzue4OCg
(C) Youtube.com

Škoda 1101 (typ 938) to samochód osobowy produkowany przez czechosłowackie zakłady Škoda (ówcześnie noszące nazwę AZNP Mladá Boleslav) w latach 1946 - 1949.

Škoda 1101 była pierwszym powojennym modelem produkowanym w zakładach Škody. Pomimo widocznych różnic zewnętrznych samochód nawiązywał do modelu Popular 1101. Miał tę samą metalowo - drewnianą konstrukcję i niemal identyczny czterosuwowy rzędowy chłodzony wodą silnik o pojemności 1089 cm³ i mocy 32 KM. Samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 100 km/h.

Do 1949 roku auto produkowane był wyłącznie w dwudrzwiowej wersji nazywanej tudor (ang. two door).

W roku 1948 samochód został poddany modyfikacjom. Wpłynęło to na zmianę nazwy na Škoda 1102. Ten model wytwarzany był już w wielu wersjach nadwoziowych: czterodrzwiowy sedan, kabriolet, roadster, cabrio-tudor, cabrio-sedan, combi i sanitarka.

Producent: AZNP Skoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1946 - 1949
Wyprodukowanych: 81 140 szt.
Typy nadwozia: 2-drzwiowy fastback
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 1089 ccm
Stopień sprężania: 6,3:1
Moc maksymalna: 23,5 kW (32 KM) przy 4600 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny
Ogumienie o wymiarach: 5,0Ă—16"
Długość: 4050 mm
Szerokość: 1500 mm
Wysokość: 1520 mm
Rozstaw osi: 2469 mm
Masa własna: 1280 kg
Prędkość maksymalna: 105 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 8,5 l/100 km


(C) Wikipedia
Xarchiwum.pl
Stareskody.pl
Youtube.com

Re: Skoda Tudor

Wto, 10.05.2016, 14:43

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Skoda 1101 będąca samochodem osobowym produkowanym w paru odmianach nadwoziowych ma już 70 lat. Samochód powstawał w latach 1946-1952 w czechosłowackich zakładach Skoda położonych w Mladá Boleslav. Pierwsze egzemplarze z dwudrzwiowymi i zamkniętymi nadwoziami były powszechnie nazywane Tudorami (od "two door").

Trudna, wojenna sytuacja zagarniętej przez okupanta fabryki, przypieczętowana nalotem bombowym w ostatnich godzinach II wojny światowej, nie wróżyła najlepiej na przyszłość. Zakres prac i koszty powrotu zakładów w Mladá Boleslav na tory produkcji cywilnej nie wróżyły szybkiego renesansu. Zniszczone wojną fabryki, braki w wyposażeniu zakładów i braki kadrowe potrzebowały czasu na odrodzenie. Przetrwałe tu i ówdzie zapasy części pozwoliły na montaż, w prowizorycznych warunkach, krótkich serii tylko kilku przedwojennych modeli.

Przejściowym rozwiązaniem została doraźna modernizacja najpopularniejszej konstrukcji w dotychczasowej historii wytwórni – modelu Popular. W wyniku tego planu powstała Skoda 1101, wprowadzona do sprzedaży w sezonie 1946 i stanowiła w kolejną ewolucję Populara z lat 1940-44. Zasadniczą zmianę w cechach konstrukcyjnych rodziny Popular wprowadzono jeszcze w trakcie sezonu 1939. Było nią zastąpienie skrzyni biegów, umieszczonej we wspólnej obudowie z przekładnią główną w zespole osi tylnej, skrzynią umieszczoną tuż za silnikiem. Ta modyfikacja wymusiła wydłużenie rozwidlenia przedniej części ramy, przechodzącej w swej dalszej części w centralną rurę nośną.

Tudora, czyli powojenną ewolucję Populara, opuszczającego bramy w międzyczasie znacjonalizowanej fabryki Mladá Boleslav, wyróżniał na pierwszy rzut oka nowy, trójkątny wlot powietrza z ośmioma poziomymi listwami i reflektory zintegrowane z nieco przemodelowanymi błotnikami przednimi. We wnętrzu pojazdu, największą innowacją okazała się całkowicie nowa tablica przyrządów z wygospodarowanym miejscem na odbiornik radiowy.

Zaledwie miesiąc po premierze Tudora z zamkniętym 2-drzwiowym nadwoziem podstawowym, zaczęto wprowadzać kolejne odmiany pochodne, zaczynając od wariantów użytkowych. Fabryka macierzysta dostarczała podwykonawcom kompletne podwozia wyposażone w przednie, stalowe części karoserii i pozbawione płyt podłogowych.

Pierwszą odmianą pochodną 1101 został zamknięty, użytkowy furgon, bez bocznego przeszklenia. Jego wzorzec ukończono w kwietniu 1946 roku, a produkcja ruszyła we Vrchlabí tuż po wakacjach tego samego roku. Najpopularniejsza odmianą auta z tej fabryki była "sanitarka" z osobliwie przetłoczoną wewnętrzną ścianką działową, ratującą cenne centymetry na nosze z pacjentem. W sumie powstało 4561 pojazdów tego typu. Do pozostałych wykonań nadwoziowych, już typowo osobowych 1101-ek zalicza się odmiana roadster (produkcja w latach 1948-51, Vrchlabí i Kvasiny), półkabriolet (1946-51, Mladá Boleslav) oraz czterodrzwiowy sedan (1948-51, Mladá Boleslav).

Paletę pojazdów o przeznaczeniu użytkowym uzupełniały zamknięte, dwumiejscowe furgony i przeszklone kombi STW z drugim rzędem siedzeń. Te ostatnie występowały równocześnie w odmianach z zewnętrznym oblachowaniem lub widocznym, drewnianym żebrowaniem, wypełnionym panelami wykonanymi ze sklejki lub płyt bakelitowych.

superauto24.se.pl
Wyślij odpowiedź