Czw, 28.10.2004, 14:04
Czw, 28.10.2004, 15:43
Czw, 28.10.2004, 16:06
Czw, 28.10.2004, 16:14
Czw, 28.10.2004, 16:58
Czw, 28.10.2004, 18:46
Czw, 28.10.2004, 19:29
Wilu napisał(a):Qrna ale zĹ‚om
Czw, 28.10.2004, 19:42
eF napisał(a):Wilu napisał(a):Qrna ale zĹ‚om
Nałóz sobie bana za takie gadki
Czw, 28.10.2004, 21:16
Czw, 28.10.2004, 21:45
Czw, 28.10.2004, 21:47
Czw, 28.10.2004, 21:49
Czw, 28.10.2004, 21:55
Czw, 28.10.2004, 22:05
Pią, 29.10.2004, 9:19
Sob, 30.10.2004, 15:44
Sob, 30.10.2004, 17:38
Wilu napisał(a):Qrna ale zĹ‚om
Reanimator napisał(a):to jest paskudne brzydkie,beznadziejne,perfidne i wiele jeszcze niechce mi sie pisać!!!!!Niech lepiej nastÄ™pce dadzÄ…!!!!!!!
Dj Boowzy napisał(a):Nie zgadzam siÄ™ z tobÄ… Renimator po prostu brak Ci gustu . SpĂłjrz na ten Ĺ›rodek , przecieĹĽ on jest wspaniaĹ‚y i piÄ™kny !
Nie, 31.10.2004, 14:21
Pią, 08.04.2011, 15:49
Wto, 10.05.2016, 14:43
Skoda 1101 będąca samochodem osobowym produkowanym w paru odmianach nadwoziowych ma już 70 lat. Samochód powstawał w latach 1946-1952 w czechosłowackich zakładach Skoda położonych w Mladá Boleslav. Pierwsze egzemplarze z dwudrzwiowymi i zamkniętymi nadwoziami były powszechnie nazywane Tudorami (od "two door").
Trudna, wojenna sytuacja zagarniętej przez okupanta fabryki, przypieczętowana nalotem bombowym w ostatnich godzinach II wojny światowej, nie wróżyła najlepiej na przyszłość. Zakres prac i koszty powrotu zakładów w Mladá Boleslav na tory produkcji cywilnej nie wróżyły szybkiego renesansu. Zniszczone wojną fabryki, braki w wyposażeniu zakładów i braki kadrowe potrzebowały czasu na odrodzenie. Przetrwałe tu i ówdzie zapasy części pozwoliły na montaż, w prowizorycznych warunkach, krótkich serii tylko kilku przedwojennych modeli.
Przejściowym rozwiązaniem została doraźna modernizacja najpopularniejszej konstrukcji w dotychczasowej historii wytwórni – modelu Popular. W wyniku tego planu powstała Skoda 1101, wprowadzona do sprzedaży w sezonie 1946 i stanowiła w kolejną ewolucję Populara z lat 1940-44. Zasadniczą zmianę w cechach konstrukcyjnych rodziny Popular wprowadzono jeszcze w trakcie sezonu 1939. Było nią zastąpienie skrzyni biegów, umieszczonej we wspólnej obudowie z przekładnią główną w zespole osi tylnej, skrzynią umieszczoną tuż za silnikiem. Ta modyfikacja wymusiła wydłużenie rozwidlenia przedniej części ramy, przechodzącej w swej dalszej części w centralną rurę nośną.
Tudora, czyli powojenną ewolucję Populara, opuszczającego bramy w międzyczasie znacjonalizowanej fabryki Mladá Boleslav, wyróżniał na pierwszy rzut oka nowy, trójkątny wlot powietrza z ośmioma poziomymi listwami i reflektory zintegrowane z nieco przemodelowanymi błotnikami przednimi. We wnętrzu pojazdu, największą innowacją okazała się całkowicie nowa tablica przyrządów z wygospodarowanym miejscem na odbiornik radiowy.
Zaledwie miesiąc po premierze Tudora z zamkniętym 2-drzwiowym nadwoziem podstawowym, zaczęto wprowadzać kolejne odmiany pochodne, zaczynając od wariantów użytkowych. Fabryka macierzysta dostarczała podwykonawcom kompletne podwozia wyposażone w przednie, stalowe części karoserii i pozbawione płyt podłogowych.
Pierwszą odmianą pochodną 1101 został zamknięty, użytkowy furgon, bez bocznego przeszklenia. Jego wzorzec ukończono w kwietniu 1946 roku, a produkcja ruszyła we Vrchlabí tuż po wakacjach tego samego roku. Najpopularniejsza odmianą auta z tej fabryki była "sanitarka" z osobliwie przetłoczoną wewnętrzną ścianką działową, ratującą cenne centymetry na nosze z pacjentem. W sumie powstało 4561 pojazdów tego typu. Do pozostałych wykonań nadwoziowych, już typowo osobowych 1101-ek zalicza się odmiana roadster (produkcja w latach 1948-51, Vrchlabí i Kvasiny), półkabriolet (1946-51, Mladá Boleslav) oraz czterodrzwiowy sedan (1948-51, Mladá Boleslav).
Paletę pojazdów o przeznaczeniu użytkowym uzupełniały zamknięte, dwumiejscowe furgony i przeszklone kombi STW z drugim rzędem siedzeń. Te ostatnie występowały równocześnie w odmianach z zewnętrznym oblachowaniem lub widocznym, drewnianym żebrowaniem, wypełnionym panelami wykonanymi ze sklejki lub płyt bakelitowych.