Obecny czas: Pon, 24.11.2014, 18:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Reklama 

1914 Mercedes 115 HP 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5566
Miejscowość: Warszawa
Post 1914 Mercedes 115 HP
Producent: Daimler Motoren Gesellschaft, Stuttgart, Niemcy

Image
(C) OldCarandTruckPictures.com
Image
(C) Insiderauto.net

Cytuj:
Wyścigi Grand Prix ACF z 1914 roku uważane są za największe zawody samochodowe przed I Wojną Światową. Zasługują na to z pewnością z powodu wielkiej liczby uczestników, którzy reprezentowali 14 zespołów i korzystali z 57 samochodów różnych firm. Oprócz znanych już pojazdów firm Peugeot, Fiat, Mercedes, Sunbeam i Delage pokazano także nowe modele: Alda, Austin, Aquila, Italiana, Nazzaro, nagant, Opel, Piccard-Pictet, Theo Schneider i Vauxhall. Reguły zmieniły się znów w 1914 roku przez ograniczenie pojemności silnika do 4,5 litra. Tymczasowo wybrano tor Givors w pobliżu Lyonu, o długosci 37,6 km, który zawodnicy musieli przejechać dwudziestokrotnie.

Niemiecki zespół przygotował na wyścigi pięć Mercedesów. Zespół ten składał się z Lautenschlagera, Sailera, Salzera, Wagnera i Pilletta. Pillette, a zwłaszcza Salzer, mieli za zadanie pokonać konkurentów. Salzer dzięki swojej szalonej jeździe nie tylko osiągnął wyznaczony cel, ale zdobył także rekord okrążenia. Zwyciężył Lautenschlager z prędkością średnią 105,55 km/h, drugi był Wagner, a trzeci Salzer.

Konstruktor - Paul Daimler - zastosował silniki wzorowane na sprawdzonych czterozaworowych lotniczych silnikach OHC, osiągających moc 84,6 kW (115 KM) przy 2800 obr/min. Cylindry o średnicy 93 mm i skoku tłoka 165 mm wykonano w postaci oddzielnych elementów. Pojemność skokowa silnika wynosiła 4483 cm3. Wał krzywkowy napędzany był wałkiem królewskim od wału korbowego ułożonego w pięciu łożyskach ślizgowych smarowanych ciśnieniowo. Siła napędowa była przenoszona przez kilkutarczowe sprzęgło, czterobiego wą skrzynię biegów i ciekawie rozwiazany mechanizm różnicowy na tylny most. Były to w zasadzie dwie stożkowe przekładnie, oddzielne dla każdej półosi, połączone wzajemnie stożkowym mechanizmem różnicowym. Rama zawieszona na półeliptycznych resorach była wygięta pomiędzy osiami, dzięki czemu udało się znacznie obniżyć środek ciężkości pojazdu. Mechaniczne hamulce działały tylko na tylne koła. Był to właściwie ostatni zwycięski samochód w Grand Prix z takimi hamulcami. Samochód miał masę około 1000 kg, rozstaw osi 2845 mm, szerokość 1700 mm i osiągał maksymalną prędkość 180 km/h.
(C) OldCarandTruckPictures.com
(C) Insiderauto.com
(C) Samochody wyścigowe; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1987


Wto, 15.06.2010, 21:43
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2014 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszenia • Najlepsze klocki hamulcowe w iParts.pl -najtaniej • Sklep z częściami - MotoCentrum.plzobacz tuklimatyzacja daikinpożyczka • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com