(C) Tatra.demon.nl
(C) Sv.Wikipedia.org
Pierwszy model Tatry, jeszcze pod marką NW (Nesselsdorf). Oryginał znajduje się w muzeum w Pradze, zaś w fabrycznym muzeum w Koprzywnicy replika wykonana w 1977 według oryginalnej dokumentacji.
Dane techniczneProducent: Nesselsdorfer Wagenbau Fabrik, Nesselsdorf (Koprzywnica), Austro-Węgry (Czechy)
Okres produkcji: 1897
Wyprodukowanych: 1 egz.
Konstruktor: Hans Ledwinka
Nadwozie: Phaeton
Liczba miejsc: 4
Silnik: Benz, przeciwsobny 2-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 2714 ccm
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 120 mm
Moc maksymalna: 5 KM (3,7 kW) przy 600 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 2-biegowa
Długość: 3225 mm
Szerokość: 1478 mm
Wysokość: 2290 mm
Rozstaw osi: 1780 mm
Rozstaw kół przednich: 1150 mm
Rozstaw kół tylnych: 1150 mm
Prześwit: 260 mm
Masa własna: 1072 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 23 L
Prędkość maksymalna: 22 km/h
Koła: 820×90 z przodu, 1100×90 mm z tyłu
(C) Tatra.demon.nl
Sv.Wikipedia.org
ROSTOCKI Aleksander Marian - Historia starych samochodów; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1988