Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Żiguli https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=20126 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | Maciek900 [ Śro, 15.07.2009, 21:29 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Nie, trochÄ™ jaĹ›niejszÄ…. Nie umiem wstawiać obrazkĂłw, wiÄ™c dam link. Ĺada z tego zdjÄ™cia jest w kolorze, ktĂłry mam na myĹ›li . OczywiĹ›cie, model stary, ale w takim kolorze |
Autor: | Le Cobusier [ Czw, 16.07.2009, 18:48 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
wow, po raz pierwszy widzÄ™ wersjÄ™ z takim przodem |
Autor: | Maciek900 [ Czw, 16.07.2009, 18:57 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Bo chyba nie była sprzedawana w Polsce. Ja też pierwszy raz ten przód widziałem |
Autor: | halosza [ Czw, 16.07.2009, 21:29 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Prawie jak Subaru Forester:) |
Autor: | VVitek [ Czw, 16.07.2009, 21:46 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
WyszperaĹ‚em zdjÄ™cie tyĹ‚u tej Ĺady, a nazywa siÄ™ ona 2107M |
Autor: | Maciek900 [ Czw, 16.07.2009, 22:26 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Stara wersja jest, rzekĹ‚bym, 'oldschoolowa', a nowa jest brzydka. ByĹ‚ to chyba niewielki lifting nadwozia, bo linia boczna zostaĹ‚a taka sama jak w starszej Ĺadzie |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 17.07.2009, 0:01 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
majÄ… poczucie humoru ci Ruscy |
Autor: | Le Cobusier [ Pią, 17.07.2009, 18:10 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Cytuj: mają poczucie humoru ci Ruscy raczej brak kapitału i pomysłów na następce |
Autor: | kenji [ Pią, 17.07.2009, 18:36 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
CoĹ› w stylu Caro Plus |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 17.07.2009, 21:49 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
tudzieĹĽ Atu |
Autor: | VVitek [ Pią, 17.07.2009, 22:35 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Fotka z crash-testu starszej wersji |
Autor: | Maciek900 [ Pią, 17.07.2009, 22:40 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Yhm... Nie wygląda to najlepiej. Ale ciężko było tym samochodem osiągać wysokie prędkości, więc ryzyko wypadu było mniejsze |
Autor: | halosza [ Sob, 18.07.2009, 17:18 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Tylko te crashtesty są przy prędkości ok. 60 km/h. |
Autor: | POŃCZAK [ Nie, 16.08.2009, 8:20 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
http://www.youtube.com/watch?v=qtXXeFev93o Szanuje ten wóz. Kiedyś się za taką rozglądałem, ale chyba jako 2 auto - do driftu hehe |
Autor: | oldtimer 125p [ Śro, 19.08.2009, 9:08 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Z tymi oznaczeniami to jest zawiłą sprawa ale jedno wiem na pewno ze Lada to np. ma oznaczenie 1500 i 1300 a VAZ 2103 itd. a potem to już się wszystko wymieszawszy i ja trochę o tym szukałem ale nie mogę zrozumieć tych oznaczeń a wszystko pewnie dla zmylenia amerykańskich szpiegów czyhających na radziecka technikę A ciekawostka jest to ze podobno w Rosji powstają dalej 2101 i 2103 i kosztują około 2,5 tys dolarów . |
Autor: | kulikowski [ Czw, 21.07.2011, 21:53 ] |
Temat postu: | Re: Ĺ»yguli / Ĺada |
jako wĹ‚aĹ›ciciel matury z jÄ™z. rosyjskiego podajÄ™ maĹ‚e sprostowanie: prawidĹ‚owa nazwa powinna brzmieć "Ĺ»yguli" - w temacie pojawiĹ‚ siÄ™ bĹ‚Ä…d wynikajÄ…cy z podwĂłjnej transkrypcji rosyjski/angielski/polski - w jÄ™z. rosyjskim "ĹĽ" jest twarde i sylaba "ĹĽi" wymawiana jest "ĹĽy" ("i" idzie na zmiÄ™kczenie "ĹĽ"). 1970 WAZ 2101 Ĺ»yguli / Ĺada 1200 FILM: http://www.youtube.com/watch?v=eZO6jM4uFOw WAZ 2101 Ĺ»yguli (Ĺada 1200) to model samochodu osobowego produkowanego przez WoĹ‚ĹĽaĹ„skÄ… FabrykÄ™ SamochodĂłw w latach 1970-1984 na licencji wĹ‚oskiej firmy FIAT. ProdukcjÄ™ pierwszego modelu fabryki z Togliatti rozpoczÄ™to 19 kwietnia 1970 roku na mocy umowy licencyjnej podpisanej w sierpniu 1966 roku miÄ™dzy wĹ‚adzami ZSRS a wĹ‚oskim koncernem Fiat, po czteroletnim procesie budowy WoĹ‚ĹĽskiej Fabryki SamochodĂłw. Ĺada 2101 jest licencyjnÄ… odmianÄ… produkowanego w latach 1966-1972 samochodu Fiat 124. Przed rozpoczÄ™ciem seryjnej produkcji w Ĺadzie 2101 dokonano okoĹ‚o 800 zmian i modernizacji majÄ…cych na celu dostosowanie tej konstrukcji do warunkĂłw drogowych ZwiÄ…zku Sowieckiego. Modyfikacje przeszĹ‚y: skrzynia biegĂłw, tylny most i tylne zawieszenie oraz ukĹ‚ad hamulcowy, w ktĂłrym zastÄ…piono tylne hamulce tarczowe aluminiowymi bÄ™bnami. Dodatkowo zwiÄ™kszono przeĹ›wit, zmieniono klamki zewnÄ™trzne oraz fotele. Zmiany objęły rĂłwnieĹĽ konstrukcjÄ™ nadwozia, ktĂłre uzyskaĹ‚o dodatkowe wzmocnienia oraz jednostkÄ™ napÄ™dowÄ…, w ktĂłrej zwiÄ™kszono z 73 mm do 76 mm Ĺ›rednicÄ™ cylindrĂłw oraz zmniejszono z 71,5 mm do 66 mm skok tĹ‚oka. Do napÄ™du 2101 Ĺ»iguli (Ĺady 1200) przewidziano silnik benzynowy o pojemnoĹ›ci 1,2 dmÂł i mocy 60 KM. W 1974 roku model ten przeszedĹ‚ niewielkÄ… modernizacjÄ™ nadwozia, w wyniku ktĂłrej zmieniono zderzaki (pozbawione kĹ‚Ăłw), wprowadzono wywietrzniki na sĹ‚upkach "C", dodano lampÄ™ cofania. Wraz z tÄ… modernizacjÄ… wprowadzono do oferty silnik 1,3 dmÂł o mocy 67 KM. ProdukcjÄ™ modelu 2101 zakoĹ„czono w 1984 roku. W Rosji nazywany jest „kopiejką”. Model razem ze swymi potomkami w linii prostej okazaĹ‚ siÄ™ niemal najbardziej popularnym modelem na Ĺ›wiecie: w ciÄ…gu czterdziestu lat w ZwiÄ…zku Radzieckim i w Rosji sprzedano ponad 20 milionĂłw tych wozĂłw. Pod wzglÄ™dem masowoĹ›ci „kopiejkę” wyprzedziĹ‚ jedynie Volkswagen Garbus. Wersje modelu 2101 2101 - Pierwsza wersja tego modelu wyposaĹĽona w silnik 1.2 21011 - Odmiana po modernizacji z 1974 roku wyposaĹĽona w silnik 1.3 21013 - Odmiana po modernizacji wyposaĹĽona w silnik 1.2 21016 - Wersja przeznaczona dla sowieckiej Milicji wyposaĹĽona w silnik 1.5 o mocy 71 KM z modelu Ĺada 2103 21018 - Wersja wyposaĹĽona w jednocylindrowy silnik Wankla o pojemnoĹ›ci 1,2 dmÂł i mocy 70 KM 21019 - Wersja wyposaĹĽona w dwucylindrowy silnik Wankla o pojemnoĹ›ci 1,3 dmÂł i mocy 120 KM Dane techniczne: Producent: WoĹ‚ĹĽskij Awtomobilnyj Zawod, Togliatti, ZwiÄ…zek Socjalistycznych Republik Sowieckich Okres produkcji: 19 kwietnia 1970 - 1988 Segment: C Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan Silniki: benzynowy, 4-suwowy, gaĹşnikowy, rzÄ™dowy, 4-cylindrowy, chĹ‚odzony cieczÄ…, umieszczony z przodu R4 1.2 60 KM R4 1.3 67 KM Pojemność skokowa: 1198 ccm lub 1294 ccm Ĺšrednica cylindra: 76,0 mm lub 79,0 mm Skok tĹ‚oka: 66,0 mm StopieĹ„ sprężania: 8,5:1 lub 8,8:1 Moc maksymalna: 44 kW (60 KM) przy 5600 obr/min lub 49 kW (67 KM) Maksymalny moment obrotowy: 85 Nm przy 3400 obr/min Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa manualna Rodzaj napÄ™du: tylny Hamulce: przednie tarczowe, tylne bÄ™bnowe Ogumienie: 155-13 DĹ‚ugość: 4073 mm Szerokość: 1611 mm Wysokość: 1440 mm Rozstaw osi: 2424 mm Rozstaw kół przednich: 1350 mm Rozstaw kół tylnych: 1310 mm Masa wĹ‚asna: 945 kg - 955 kg Ĺadowność: 400 kg Pojemność zbiornika paliwa: 39 l Pojemność bagaĹĽnika: 385 l Liczba miejsc: 5 PrÄ™dkość maksymalna: 142 km/h lub 145 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 20,0 s lub 17,7 s ZuĹĽycie paliwa: 8,0 l/100 km przy v=80 km/h (C) Wikipedia Histomobile.com Flickr.com Modeli.vazik.ru Martworkshop.com Youtube.com |
Autor: | elCoyote [ Pią, 22.07.2011, 6:15 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Zaskoczyły mnie wersje z silnikami Wankla. Podejrzewam, że nie były dostępne dla przeciętnego obywatela. BTW zmiana hamulców tarczowych na bębnowe - taka modernizacja tylko w sojuzie |
Autor: | Stalin [ Pią, 29.07.2011, 11:57 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Jako ciekawostkÄ™ do dam ,ĹĽe Ĺ‚ada 2101 miaĹ‚a moĹĽliwość odpalania silnika z korby ! Zmiana hamulcĂłw tarczowych na bÄ™bnowe, byĹ‚a spowodowana Ĺ‚atwoĹ›ciÄ… ich wymiany w warunkach polowych. Ĺada 2103 byĹ‚a projektowana jeszcze z pomocÄ… WĹ‚ochĂłw i przypomina fiata 124 Special T, i nawiÄ…zywaĹ‚a bardzo do tego fiata. Ĺada 2103 posiadaĹ‚a w standardzie, wskaĹşnik woltomierza ciĹ›nienia oleju i obrotomierz. PosiadaĹ‚a teĹĽ ulepszone silniki OHC o pojemnoĹ›ci 1500 i 1600cm3. KtĂłre bardzo Ĺ‚adnie napÄ™dzaĹ‚y auto. PowstawaĹ‚y teĹĽ wersje Combi na bazie Ĺady. 2102 i 2104. ByĹ‚y teĹĽ wersje sportowe Ĺady. NajsĹ‚ynniejszÄ… sportowÄ… ĹadÄ…, byĹ‚a wersja 2101 s silnikiem Czeskiej firmy MTX (Metalex) SzĹ‚o to jak szatan |
Autor: | Le Cobusier [ Nie, 31.07.2011, 18:26 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
wersja 2107 jest podobna nadal produkowana |
Autor: | RR ltd Co. [ Nie, 31.07.2011, 19:39 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Podobno... Amerykę odkryłeś http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/models. ... branch=tth |
Strona 3 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |