Switch to full style
Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Wyślij odpowiedź

2017 Kia Stinger GT

Pon, 09.01.2017, 11:59

Image
Image
Image
Image
carscoops
Kia wkracza na nowe obszary motoryzacyjnego rynku. Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Detroit Koreańczycy zaprezentowali sportowego fastbacka o nazwie Stinger.
Samochód to produkcyjna wersja koncepcyjnego modelu Kia GT, który zobaczyć można było w 2011 roku we Frankfurcie.
Karoseria, którą określić można mianem "czterodrzwiowego coupe", mierzy 4,8 m długości, 1,87 m szerokości i może się pochwalić rozstawem osi wynoszącym aż 2,9 m. Za kształty nadwozia odpowiadał - dowodzony przez Petera Schreyera - zespół stylistów z Frankfurtu. Konstrukcja pojazdu aż 55 proc. składa się z wysokowytrzymałej stali, która gwarantować ma odpowiednią sztywność.
Auto o sportowym zacięciu wyposażono w klasyczny układ napędowy - zamontowany wzdłużnie z przodu silnik napędza koła tylne. W ofercie znajdzie się też odmiana z napędem na obie osie. Przednie koła współpracują z klasycznymi kolumnami McPhersona. Z tyłu zastosowano układ niezależnych wahaczy. Na liście wyposażenia pojawi się m.in. Dynamic Stability Damping Control, czyli aktywne - sterowane elektronicznie - zawieszenie oferujące kierowcy pięć trybów jazdy. Standardem ma być m.in. progresywny układ wspomagania kierownicy o zmiennej sile i przełożeniu.
Amerykańscy klienci będą mieli do wyboru dwie wersje silnikowe. Podstawowy model Kii Stinger napędzany będzie czterocylindrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z rodziny Theta II o pojemności 2,0 l. Jednostka - przy 6200 obr./min - generuje moc 255 KM - i oferuje 352 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr.min. Mocniejsza odmiana otrzyma 3,3-litrowe, podwójnie doładowane, V6 generujące 365 KM (6000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 510 Nm (1300-4500 obr./min). Topowa wersja przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 270 km/h. W układzie przeniesienia napędu zastosowano aktywny dyferencjał i ośmiostopniową, automatyczną przekładnię znaną z modelu K900, która może być obsługiwania łopatkami na kierownicy.
Podstawowa odmiana oferowana będzie na 18-calowych obręczach z oponami 225/45. Mocniejszą poznamy po 19-calowych kołach z oponami 225/40 z przodu i 225/35 z tyłu.
Nowa Kia Stinger trafić ma na rynek jeszcze w tym roku, Odmianę dostosowaną do gustów europejskich klientów poznamy najpewniej na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie.

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2334369

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
carscoops

Re: 2017 Kia Stinger

Pon, 09.01.2017, 12:14

Piękna. I nawet wnętrze jak na Kię dość ciekawe, przeszkadza mi tylko to, że kratki nawiewów nie mają jednego wspólnego motywu.

Ciekawe czy ta najmocniejsza wersja silnikowa dopłynie do Europy... byłoby bardzo ciekawie. :)

Re: 2017 Kia Stinger

Pon, 09.01.2017, 16:22

Wow wow wow. Jak dla mnie brawo dla Kii, że odważyli się wprowadzić coś takiego w życie w ogóle.
Tył trochę zalatuje Giulią, ale reszta jest super, a wnętrze jest osom. <3 Wajcha biegów mega, całość robi super wrażenie.
No i kurde, podwójne turbo v6 wzdłużnie walnięte, 8 biegów pędzone na tył- no co tu więcej mówić!

Re: 2017 Kia Stinger GT

Pon, 09.01.2017, 18:24

Zadek zalatuje A7, a wnętrze z Merca, ale ogólnie ok. Fajnie, że to normalne auto, a nie kolejne suvo-coupe-cudak.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Pon, 09.01.2017, 20:34

Wnętrze widzę z Mercedesa, ale to akurat na plus. Z zewnątrz wygląda bardzo fajnie, choć jak dla mnie ciut za dużo świecących gratisów, a to pseudow-wyloty na masce, a to pseudo-wyloty za przednimi kołami i w zderzaku tylnym. Ale jako całość bardzo pozytywnie.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Pon, 09.01.2017, 20:58

Brawo za wprowadzenie tak ekstremalnego (jak na KIA) auta do oferty :wink:
Widać tu i ówdzie różne auta np. przód BMW 6, wnętrze Merc i Audi, tył Charger ale ogół wygląda rasowo :> :wink:

Re: 2017 Kia Stinger GT

Wto, 10.01.2017, 6:35

Moim zdaniem zbyt udziwniony. Dotychczasowa strategia byla "sprobujmy zrobic normalne auto", ale tutaj jest za duzy mix... wyszedl samochod klowna. Cieszy oko na pierwszy rzut oka, ale na codzien wolal bym jezdzic superbem...
Na sile wsadzili silnik wzdloznie i dali naped na tyl. 4 cylindrowiec w takiej konfiguracji? To chyba beda ludzie duza butle z gazem jeszcze pod ta wielka maske wsadzac... obecnie w europie robi sie kompakty o tych mocach z silnikiem poprzecznie i napedem 4x4. Przerost formy nad trescia...
Pytanie jeszcze ile to ma kosztowac. Jesli bedzie w cenie superba to moze znajdzie nabywcow, ale jesli zacznie sie od 200kpln to bedzie ciezko znalezc nabywcow...

Re: 2017 Kia Stinger GT

Wto, 10.01.2017, 22:10

Superb to może d*pe lizac tej KII, to nie jest nawet konkurencja dla Stingera. Tylko fan kury na masce może jeczec przyrownujac nowa Kie do Smrody, smiech na sali, z kurami oczywiście.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Wto, 10.01.2017, 23:48

Wygląda dość imponująco, z tyłu bardzo muskularnie, z przodu agresywnie, z boku tak jak trzeba. Kia ma jednak chyba za duże ambicje, wygląda jak by chciała być konkurencją Porsche Panoramy z 500 konnym V8 pod maską, z dużej chmury średni deszcz.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Wto, 10.01.2017, 23:58

Zastanawia mnie cena. Bo w tym momencie Kia sięga trochę ponad klasę średnią, jeśli chodzi o jakość i koncepcję (nie wielkość). Moim zdaniem dobry ruch z ich strony, jeśli chodzi o poprawę wizerunku, tym bardziej, że obecnie obserwujemy mocne zainteresowanie wśród producentów markami premium i quasi-premium (mocne uderzenie Volvo i ALfy, rozwój DS czy linii Vignale Forda, wskrzeszenie Alpine - chociaż to już wg mnie trochę inna liga).

Sam projekt bardzo fajny. Nie w moim guście, bo wygląda trochę przyciężkawo i zalatuje nieco amerykańskim kiczem, ale myślę, że poszli w dobrą stronę, próbując przenieść na grunt coupe tej klasy elementy estetyki współczesnych muscle carów. Chociaż przyznam, że z tyłu te zachodzące na bok "wąsy" moim zdaniem psują cały efekt, powodując pewną dysharmonię. Ale z drugiej strony auto jest dzięki temu ciekawsze. Dorzucę jeszcze, że moim zdaniem powinni pójść jeszcze mocniej w stronę sportu (szczególnie w środku, który jest ładny, ale mało wyczynowy), bo w takiej formie to auto w mojej opinii zabije sprzedaż Optimy, przynajmniej w wersji sedan.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Śro, 11.01.2017, 23:10

Długo to trwało,ale wraz z pojawieniem się tego modelu wyzbyłem się w 100% uprzedzeń do koreańskich fur..Image mają mój głos i zaufanie hmm..pewien rozdział w moim życiu został zamknięty Image Za lat 10 ta kijanka będzie moja,w tym czerwonym..Image

Re: 2017 Kia Stinger GT

Czw, 12.01.2017, 9:34

A co powiesz na te kolory

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

caranddriver.com

Re: 2017 Kia Stinger GT

Czw, 12.01.2017, 11:44

Zupełnie mi się nie podoba, Kia tak zapatruje się na niemieckie marki że zaczyna upodabniać swoje modele do nich. Przód prawie BMW, tył jak w Audi, wnętrze jak w Mercu. Ten dziwaczny pasek z lamp nachodzący na tylny błotnik i połać blachy to chyba jedyna koreańska impresja. Wygląd krzyczy "Patrzcie jestem prawie jak Niemcy, kupujcie mnie Amerykanie, jestem tańsza!"

Re: 2017 Kia Stinger GT

Czw, 12.01.2017, 16:31

RR ltd Co. napisał(a):A co powiesz na te kolory

No..w niebieskim wygląda wystrzałowo jak.. Stinger ..nie wiem..10 lat na decyzję co do koloru heh :>

Re: 2017 Kia Stinger GT

Śro, 22.03.2017, 15:27

To będzie duża atrakcja nie tylko dla miłośników koreańskiej marki. Kia Stinger swoim pojawieniem się na pewno wzbudzi zainteresowanie − podobnie jak miało to miejsce na wystawie w Detroit czy w Genewie.

Już 6 kwietnia rozpocznie się kolejna edycja salonu Motor Show. Na powierzchni 700 m2 firma Kia Motors Polska wraz z poznańskimi dealerami przygotowała szereg atrakcji − w tym dwie polskie premiery.

Centralne miejsce ekspozycji zajmą: Kia Stinger oraz Picanto trzeciej generacji w wersji GT Line. Importer zaprezentuje ponadto całą swoją gamę modelową. Publiczność będzie mogła zasiąść m.in. za kierownicą najnowszego Rio oraz Optimy Plug-in Hybrid.

Stoisko nabierze sportowego charakteru dzięki ekspozycji wyścigowego Picanto, które już za miesiąc rozpocznie rywalizację w mistrzostwach Kia Lotos Race.

samar.pl

Re: 2017 Kia Stinger GT

Czw, 23.03.2017, 18:40

Ciekawe czy topowy Stinger przebije ceną dotychczasowy rekord najdroższego Koreańczyka ustanowiony przez Genesisa. ;)

Re: 2017 Kia Stinger GT

Pią, 24.03.2017, 18:58

Taki drogi samochód, a tylne kierunkowskazy są ze zwykłymi żarówkami. Skoro to auto ma pozycjonować się w segmencie premium, gdzie Audi ma zasięgowe kierunkowskazy (pomijam fakt czy pasują one do limuzyn typu A8 - wyglądają efektownie i "hi tech" na czym wielu klientom zależy), a BMW i Mercedes pełne LEDy, to takie detale powinny być na ich poziomie.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Pią, 24.03.2017, 21:16

MrWahacz napisał(a):Taki drogi samochód, a tylne kierunkowskazy są ze zwykłymi żarówkami. Skoro to auto ma pozycjonować się w segmencie premium, gdzie Audi ma zasięgowe kierunkowskazy (pomijam fakt czy pasują one do limuzyn typu A8 - wyglądają efektownie i "hi tech" na czym wielu klientom zależy), a BMW i Mercedes pełne LEDy, to takie detale powinny być na ich poziomie.


Pierwszy raz widzę takie określenie jak zasięgowe, z reguły mówi się raczej dynamiczne ;) Co do oświetlenia ...zapewne ledy dojdą po liftingu, wielu producentów tak robi ;)

Re: 2017 Kia Stinger GT

Sob, 25.03.2017, 16:21

Ale nowe Volvo S90 ma to samo- wszędzie ledy a kierunkowskazy to zwykłe żarówki- aż byłem w szoku że coś takiego zrobili.

Re: 2017 Kia Stinger GT

Sob, 25.03.2017, 20:22

Kobi napisał(a):
MrWahacz napisał(a):Taki drogi samochód, a tylne kierunkowskazy są ze zwykłymi żarówkami. Skoro to auto ma pozycjonować się w segmencie premium, gdzie Audi ma zasięgowe kierunkowskazy (pomijam fakt czy pasują one do limuzyn typu A8 - wyglądają efektownie i "hi tech" na czym wielu klientom zależy), a BMW i Mercedes pełne LEDy, to takie detale powinny być na ich poziomie.


Pierwszy raz widzę takie określenie jak zasięgowe, z reguły mówi się raczej dynamiczne ;) Co do oświetlenia ...zapewne ledy dojdą po liftingu, wielu producentów tak robi ;)



Haha, to każdy widzę zna inne określenia na to, bo ja znam je jako pulsacyjne (i znałem taką nazwę już dobre kilkanaście lat temu, zanim jakiekolwiek znane mi auto było w nie wyposażone), a słyszałem jeszcze inne określenia na tego typu rozwiązanie.
Wyślij odpowiedź